“Google” ir privatumo revoliucija: kaip “slapukai” keičiasi į “smėlio dėžę”

“Google” ir privatumo revoliucija: kaip “slapukai” keičiasi į “smėlio dėžę”

2024-01-04 “Google” pradės blokuoti “slapukus” maždaug trisdešimčiai milijonų “Chrome” naudotojų, kas sudaro vieną procentą visų naudotojų. Šis žingsnis yra dalis jų projekto “Privacy Sandbox”, kurio tikslas – pakeisti “slapukus” geresne sistema naudotojų privatumui užtikrinti.

Trisdešimt metų interneto svetainės ir technologijų įmonės naudojo “trečiųjų šalių slapukus” ir bendradarbiavo su kitomis įmonėmis, tokiomis kaip “Google”, stebėdamos naudotojų veiklą internete. Tai buvo naudinga verslui, bet ne naudotojų privatumui, nes tai reiškė, kad daugelis įmonių turi įrašus apie naudotojų veiklą internete.

Naujos priemonės, pakeičiančios “slapukus”

Vietoj “slapukų” naudojimo, “Google” įdiegė keletą naujų priemonių “Chrome” naršyklei. Dabar pati “Chrome” seka, ką jūs darote internete. Svarbiausia, kad ši informacija lieka jūsų įrenginyje. Jūsų naršyklė tada priskiria jus į skirtingas grupes, kurias “Google” vadina “Ad Topics”. Svetainės gali pasikonsultuoti su “Chrome”, kad sužinotų, kurioms grupėms priklauso jūs, bet jos negali gauti jūsų asmeninės informacijos.

DUK

Kas yra “slapukai”?

“Slapukai” yra maži tekstinių duomenų failai, kuriuos interneto svetainės siunčia į jūsų kompiuterį ar mobilųjį įrenginį, kai lankotės ar naudojatės svetaine. Jie padeda svetainėms atsiminti jūsų veiksmus ir nuostatas.

Kas yra “Privacy Sandbox”?

“Privacy Sandbox” yra “Google” inicijuotas projektas, kurio tikslas – sukurti naujas technologijas, kurios padėtų apsaugoti naudotojų privatumą internete, kartu leisdamos reklamų verslui veikti.

Kas yra “Ad Topics”?

“Ad Topics” yra “Google” sukurtos grupės, kurios naudojamos naudotojų elgesio internete klasifikavimui. Jie padeda svetainėms teikti naudotojui aktualias reklamas, neatskleidžiant naudotojo asmeninės informacijos.

Paaiškinimai naudotiems terminams

“Slapukai” – tai maži tekstinių duomenų failai, kuriuos interneto svetainės siunčia į jūsų kompiuterį ar mobilųjį įrenginį, kai lankotės ar naudojatės svetaine. Jie padeda svetainėms atsiminti jūsų veiksmus ir nuostatas.

“Privacy Sandbox” – tai “Google” inicijuotas projektas, kurio tikslas – sukurti naujas technologijas, kurios padėtų apsaugoti naudotojų privatumą internete, kartu leisdamos reklamų verslui veikti.

“Ad Topics” – tai “Google” sukurtos grupės, kurios naudojamos naudotojų elgesio internete klasifikavimui. Jie padeda svetainėms teikti naudotojui aktualias reklamas, neatskleidžiant naudotojo asmeninės informacijos1.