Bėgant metams grafikos apdorojimo blokų (GPU) rinka patyrė daugybę pažangų ir naujovių. Tačiau ne visi GPU pateisino lūkesčius, o kai kurie netgi buvo laikomi blogiausiais visų laikų. Šioje išsamioje apžvalgoje įsigilinsime į labiausiai nuviliančius GPU istorijoje, išnagrinėsime jų trūkumus ir gedimų priežastis.
Sunki pradžia: ankstyvi GPU nusivylimai
GPU istorija kupina ir sėkmių, ir nesėkmių. Pirmosiomis kompiuterinės grafikos dienomis daugelis GPU stengėsi užtikrinti našumą ir funkcijas, kurių reikalavo vartotojai. Vienas iš tokių pavyzdžių yra S3 ViRGE, išleistas 1995 m. Skelbiamas kaip pirmasis 3D greitintuvas, ViRGE neįvykdė savo pažadų, siūlydamas prastą 3D našumą ir suderinamumo su populiariais to meto žaidimais problemas. Kitas ankstyvas nusivylimas buvo ATI Rage serija, kuri patyrė prastesnių našumo ir vairuotojų problemų, o tai lėmė ne tokią puikią ATI reputaciją 1990-ųjų pabaigoje.
2000-ieji: GPU nesėkmių dešimtmetis
Prasidėjus naujajam tūkstantmečiui, GPU rinka toliau vystėsi, o tokios kompanijos kaip NVIDIA ir ATI (vėliau įsigijo AMD) peržengė grafikos technologijų ribas. Tačiau šis laikotarpis taip pat patyrė nemažą dalį GPU nusivylimų. NVIDIA GeForce FX seriją, išleistą 2002 m., vargino našumo problemos, didelis energijos suvartojimas ir per didelė šilumos išeiga, todėl tai buvo prastas pasirinkimas žaidėjams ir entuziastams. Panašiai ATI Radeon Xpress 200, integruotas GPU, išleistas 2004 m., nesužavėjo savo silpnu našumu ir ribotu funkcijų rinkiniu.
Naujausi GPU gedimai: mokymasis iš praeities
Net pastaraisiais metais GPU rinka nebuvo apsaugota nuo gedimų. 2010 m. išleistas NVIDIA GeForce GTX 480 buvo kritikuojamas dėl didelio energijos suvartojimo, šilumos išėjimo ir triukšmo lygio, nepaisant to, kad jis pasižymi konkurencingu našumu. AMD Radeon R9 Fury X, išleistas 2015 m., taip pat sulaukė kritikos dėl didelės kainos, riboto įsijungimo potencialo ir neprilygstamo našumo, palyginti su konkurentais.
Apibendrinant galima pasakyti, kad GPU istorija kupina ir novatoriškų naujovių, ir nuviliančių gedimų. Nagrinėdami šių nuviliančių GPU trūkumus, galime gauti vertingų įžvalgų apie iššūkius, su kuriais susiduria GPU gamintojai, ir iš šios patirties išmoktas pamokas. Technologijoms toliau tobulėjant, labai svarbu, kad įmonės pasimokytų iš praeities klaidų ir stengtųsi vartotojams pateikti geresnius, patikimesnius produktus.